Mogyoróvaj, illetve egyéb magvajak



Három lépés a legegészségesebb magvaj típusok megtalálásához:
  • Csak magot tartalmaz

  • Bio tanúsítvánnyal rendelkezik. Keresd meg a címkéjén.

  • A diófélék és a magvak nyersek (nem pörköltek), kivéve a mogyoróvajat. A tégelyen kifejezetten azt fogja feltüntetni a gyártó, hogy „nyers”.

A pörkölés károsíthatja a magvakban található egészséges zsírokat.

A diófélék egyik legnagyobb egészségügyi előnye a bennük található egészséges többszörösen telítetlen zsír, így nem akarja, hogy ezek megsemmisüljenek! Amikor a diót magas hőmérsékleten vagy hosszú ideig sütik, ezek a zsírok oxidálódhatnak, amely folyamat szabad gyököket generál. A szabad gyökök, amelyek károsítják a test sejtjeit.


A „pörkölt magvakat” gyakran nem pörkölik, hanem olajban sütik. Ezek az olajok a késztermékbe kerülnek. A sült mag kevesebb antioxidánst és tápanyagot tartalmazhat, mint például az E-vitamin, amelyek nagy mennyiségben előfordulnak a mandulában. A magas hőmérsékleten történő pörkölés káros anyagokat, például akrilamidot eredményezhet, amely rákhoz kapcsolódik.



4 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése